5 +1 hűsítő tipp kismamáknak

Tegnap hívott egy kismamám, hogy stranddal kapcsolatban szeretne érdeklődni. Mielőtt még bármi mást is kérdezhetett volna, csak annyit mondtam: „helyettem is”!  … Aztán persze megbeszéltük a kérdéseit, aggályait is, de itt jutott eszembe, hogy érdemes lenne átfogóan leírni a nyárra, hőségre, kánikulára vonatkozó lehetőségeket és korlátozásokat.

1.) Strand

Bátran, nyugodtan! Minden további nélkül mehet kismama is strandra/Balatonra/Velencei tóra/tengerpartra! Termálvízbe ne menjen, meg gyerekpancsolóba is mondjuk max térdig – ha van nagytesó, akivel ott kell lenni. De hűvös, úszó vízben, vagy természetes vízben minden további nélkül lehet fürdeni, úszni pár hosszt, amennyi jól esik – valaki pl. rendszeresen úszik terhesség alatt – vagy csak megmártózni: ki mit szeret. Ha valaki még így is nagyon izgul: használjon hüvelyflóra helyreállító kezelést fürdés előtt és után is. (igen, kismama is használhat ilyen készítményeket). A terhesség vége felé érdemes előtte kikérni az orvos véleményét, mert nyitott méhszáj mellett nem igazán javasolt a fürcsi.

2.) Napozás

Módjával, de lehet. Lehetőség szerint 11-től délután 3-ig ne menjen senki sem a napra, de a reggeli és a délutáni órákban, félárnyákban, árnyékban, megfelelő fényvédelemmel lehet a szabadban lenni – és mondjuk közben fagyizni:) Tűző napra viszont nem javasolt menni. Ajánlok még mindenkinek egy széles karimájú szalmakalapot is!

3.) Evés-ivás

Folyadék! A csapból is ez folyik (jájjj….), remélem már mindenki – legyen az kismama vagy nem-kismama – tudja, hogy ilyenkor sokkal több folyadékra van szüksége a szervezetnek! Lehetőség szerint ez ne valami cukros lötty legyen, hanem víz, ízesítve mondjuk citromlével, mentával, uborkával, stb. És folyamatosan kell inni! Az nem megoldás, hogy „egész délelőtt nem ittam semmit, mert nem volt időm”, majd egyszerre megiszik két liter folyadékot. Mindig legyen a táskában egy palack víz, és kéretik folyamatosan iszogatni. Így szédülésnek, ájulás-érzésnek is sokkal kisebb esélye van. Ugyanez igaz az étkezésre is. Inkább gyakran, kevesebbet, könnyű, magas víztartalmú ételeket javaslok.

4.) Tömegközlekedés

Ha egy mód és lehetőség van rá, klimatizáltat kell választani. Ebben a melegben amúgy is mindenki ájul, rosszul van, még a fiatal, sportos, stramm szervezettel bírók is, nemhogy a betegek, vagy várandósok. Bátran kérjük meg az útitársakat, hogy adják át a helyüket. Nem csak akkor, ha már látszik a pocak. Meg kell mondani, akár már a 8. héttől is, hogy „kismama vagyok, szeretnék leülni, kérem”. Ugyanis már a terhesség elején olyan változások mennek végbe a szervezetben, minek hatására csökken a vérnyomás, így sokkal könnyebben ájulhat el a kismama.

5.) Repülő

Ha nincs valakinek nincs trombózis hajlama, a 30-32. hétig lehet repülőre ülni. Pár órás út esetén semmi különös tennivaló nincs, csupán sok folyadék fogyasztása az út előtt és alatt is. Azonban hosszabb repülőút esetén, vagy ha a terhesség más betegséggel is szövődött: mindenképp egyeztetni kell a kezelő orvossal, mert lehet, hogy vérhígítóra lesz szükség. (ez persze sok mástól is függ, pl testsúly, életkor, stb… de ezek mindig egyéni megítélést igényelnek)

    +1.) És senki ne felejtsen el helyettem is strandolni!!!

Klikk a megosztásra, ha tetszett a cikk, vagy úgy gondolod: másoknak is hasznos lehet!