Crossfit terhesen? Simán!

Az ultrahangon két szép petezsák, két szép szikhólyaggal, 5 hetes terhesség. Hurrá! Mit is tesz ilyenkor egy kismama? Azt nem tudom, de én úgy gondoltam, egy kis mozgás nem árt, így újra elkezdtem crossfitezni. Most biztos sokan felhördülnek, hogy megőrültem: sokat vártam a babákra, küzdöttem értük, amikor pedig végre megfogantak, képes vagyok nekiállni edzeni ahelyett, hogy minden lépésemet ötször meggondolnám. Nyilvánvalóan nem vagyok normális. Vagy mégis?

 

Nos, a babák megtapadtak, beágyazódtak, fejlődésnek indultak. Innentől kezdve pedig, ha egészséges terhességről beszélünk, ugyanúgy fejlődnek akkor is, ha mozgok, mintha innentől kezdve ágyban, párnák közt tölteném a hónapokat. Csak az utóbbit én nem nagyon bírnám, ezért ezt a lehetőséget gyorsan elvetettem – ráadásul tudom, hogy ezen valójában nem múlik semmi.

 

Akkor most szabad edzeni, vagy nem?

 

Sok kismama teszi fel nekem ezt a kérdést a terhesgondozások alkalmával. Azt szoktam mondani, hogy amennyiben nincs semmi panasz, egyáltalán nem tilos mozogni, sportolni. Sőt! Kifejezetten jót tesz, kivéve, ha az orvos mást mond görcsök, vérzés, egyéb veszélyeztető tényezők miatt. Fontos viszont, hogy a kismama figyelje a testét, ha valami nem esik jól, érzi, hogy sok, inkább ne csinálja, és maradjon azoknál a gyakorlatoknál, amit még könnyen végre tud hajtani, nem megerőltető számára. Normál, panaszmentes esetben a megszokott intenzitás 70 százaléka teljesíthető.

 

Mindemellett hiába tudom én mindezt orvosként, azért egyedül én se vágtam volna bele olyan vagányan az edzésbe, de az edzőmben nagyon megbíztam. Volt, ami már kezdettől nem esett jól, például csimpaszkodás közben a lábamat a hasamhoz emelni – ezt nem is erőltettük. A lefele hajlástól folyamatosan hányingerem lett, öklendezni kezdtem, ezért az ilyen gyakorlatokat is kerültük.

 

Az edző felügyelete és támogatása mellett nekem nagy pocakkal, két babával is kifejezetten jól esett a mozgás, ezért mindenkinek azt javaslom, hogy ha nem érzi soknak, megterhelőnek, nyugodtan mozogjon. A kulcs a saját testünk figyelése, ha valami nem jó, azt biztosan jelezni fogja.